قیمت امروز سکه

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به افت شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی، اظهار داشت: کاهش نرخ ارز و اونس جهانی عامل اصلی افت شدید قیمت سکه در ایران است.
وی ادامه داد: اونس جهانی از ۱۷۱۱ دلار با ۳۳ دلار کاهش به ۱۶۷۷ دلار رسیده و موجب کاهش شدید قیمت سکه در کشور شده است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا روند نزولی اونس جهانی طلا تداوم خواهد داشت، گفت: فکر اینکه این قیمت یک‌دفعه کاهش یابد را هم نمی‌کردم چراکه قیمت‌ها تقریبا واقعی شده بود.
وی افزود: قیمت‌ها در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست و تداوم نزول و افزایش قیمت‌ها را نمی‌توان حتی حدس زد به طوری که قیمت ها به صورت ساعتی رصد می‌شوند.
کشتی آرای با بیان اینکه سکه هم‌اکنون یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان است، گفت: این قیمت با افت ۸۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته و افت ۳۳۵ هزار تومانی طی یه هفته اخیر از یک میلیون و پانصد و بیست هزار تومان هم‌اکنون به یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان تنزل قیمت داشته است.
وی در خصوص دلایل این کاهش قیمت، خاطرنشان کرد: کاهش یک‌باره اونس جهانی و کاهش نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی از عوامل اصلی این کاهش قیمت به شمار می‌روند.
وی افزود: قبلا قیمت طلا در بازارهای جهانی به قیمت نفت بستگی داشت و عوامل دیگر هم در آن دخیل بودند،اما هم‌اکنون با توجه به سرعت تغییرات در بازارهای جهانی نمی‌توان روند قیمت‌ها را پیش‌بینی کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA