آیفون‌های اپل شنود می‌شوند

آیفون‌های اپل شنود می‌شوند

ادوارد اسنودن در بخش جدیدی از افشاگری‌های خود به ارائه اسناد جدیدی پرداخت که نشان می‌دهند چگونه اطلاعات صاحبان تلفن‌های همراه هوشمند اپل، یعنی آیفون به سادگی و برای مدت‌زمانی طولانی توسط سازمان ارتباطات انگلستان شنود می‌شدند.
این گزارش به سال ۲۰۱۰ میلادی و استفاده از یک سیستم ویژه برای شنود اطلاعات آیفون می‌پردازد، در این گزارش ذکر شده است که چطور اپل با ایجاد امکان دسترسی به اطلاعات تلفن‌های همراه هوشمند خود، فضا را برای سازمان ارتباطات انگلستان هموار کرده است تا بتواند این دستگاه‌ها را شنود کند.
این شنودها به واسطه کدهای UDID که برای ‌هر دستگاه با دیگری متفاوت است انجام می‌شده است و به کمک آن از سیستم سینک شدن دستگاه برای دریافت اطلاعاتی مانند حافظه مرورگر وب، اطلاعات ارسالی، اطلاعات دریافتی و غیره استفاده می‌شده است. در این میان صاحب دستگاه به‌هیچ عنوان از شنود شدن دستگاه خود باخبر نمی‌شده است ولی با توجه به ساختار این شنود، به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل از آن باخبر بوده است.
امنیت اطلاعات به یک چالش جهانی تبدیل شده است، چالشی که نمی‌توان هیچ‌یک از گروه‌های درگیر در آن را از دیگری تمایز داده و تشخیص داد که حق با چه کسی است، در یک سو مسئولان دولت‌ها معتقدند که اینترنت آزاد به فضای فعالیت‌های تروریستی تبدیل خواهد شد و از سوی دیگر نیز کاربران علاقه ندارند تا اطلاعات شخصی آن‌ها شنود شود. به‌نظر می‌رسد که این امر برای مدت‌های طولانی به همین وضعیت باقی مانده و شرایط برای هیچ‌کدام از طرفین تغییر عمده‌ای نکند. هنوز مشخص نیست که پایان فرایند شنود آیفون ادامه دارد یا متوقف شده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA