احتمال عرضه‌ی آیپد ۱۲.۹ اینچی در اوایل سال آینده

12_9_ipad_macbook_air-800x450

بر اساس گزارش تازه منتشرشده‌ای از سوی سرویس Bloomberg، اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی محصول پر سر و صدای آیپد ۱۲.۹ اینچی در اوایل سال ۲۰۱۵ است. نخستین خبرها از این تبلت که در شایعات با عنوان iPad Pro شناخته می‌شود در اواسط سال ۲۰۱۳ به گوش رسید و در آن زمان سال ۲۰۱۴ به عنوان زمانی که این وسیله عرضه خواهد شد مطرح شده بود. اما گزارشاتی که در ادامه منتشر شدند اعلام کردند که عرضه‌ی این دستگاه با تأخیر مواجه خواهد شد و برنامه‌ریزی‌ها فعلاً زمان دقیق تحقق این امر را به دست نمی‌دهند.

به گزارش مشهد شاپ به نقل ازاپل اپس؛ بر اساس آن چه تا به امروز در شایعات آمده است این دستگاه ۱۲.۹ اینچی صفحه نمایشی با تراکم پیکسل بسیار بالا خواهد داشت که آن را به استاندارد Ultra High Defenition نزدیک خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود طراحی این دستگاه نیز مشابه همان چیزی باشد که در آیپد ایر و آیپد مینی فعلی دیده‌ایم. یعنی ضخامتی کم، گوشه‌هایی گرد و لبه‌هایی باریک.

Bloomberg پیش‌بینی کرده است که عرضه‌ی چنین محصولی خط تولید آیپد را تکانی اساسی دهد. در طی ۶ ماه اخیر فروش آیپد در سطح جهانی به تدریج دچار کاهش شده است و این احتمال که چنین روندی با به مرحله‌ی تولید رساندن ایده‌ای تحت عنوان آیپد پرو متوقف شود دور از ذهن نیست. این تبلت‌های بزرگتر طبیعتاً چندان مناسب کاربری روزانه توسط عموم نخواهند بود؛ اما می‌توانند زمینه‌ی تجاری را به خوبی هدف قرار دهند. زمینه‌ای که تمایل اپل به دخالت در آن از همکاری اخیرش با شرکت IBM آشکار است.

به جز دستگاه آیپد پرو، اپل در حال کار بر روی نسل آینده‌ی آیپد ایر و آیپد مینی رتینا نیز است که هر دوی آن‌ها به احتمال زیاد در زمینه‌ی پردازش قدمی رو به جلو خواهند گذاشت و احتمالاً با مجهزشدن به سنسور تاچ آی‌دی، زمینه‌ی پیاده‌سازی سیستم پرداخت موبایلی جدید و اختصاصی اپل را بیش از پیش هموارتر خواهند ساخت.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA