ایفون ۶ رقیب جدی گلکسی نوت ۴

شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در نخستین نسخه گلکسی نوت به چشم می‌آمد را بتوان نمایشگر بزرگ آن دانست، این نمایشگرهای بزرگ در کل این سری به‌عنوان یک امضای کاری برای این مدل به چشم می‌خورد ولی این ویژگی در حال حاضر با یک خطر جدی روبرو شده است و ممکن است آیفون ۶ زنگ خطری برای گلکسی نوت ۴ باشد و سامسونگ را در خطر از دست دادن بازار این محصول قرار بدهد.

همان‌طور که تمامی خوانندگان عزیز آگاه هستند، آیفون ۶ از یک نمایشگر بزرگ بهره خواهد برد و همین موضوع نیز موجب خواهد شد تا بسیاری از افرادی که تنها به دلیل کوچک بودن نمایشگر به سراغ اپل نمی‌رفتند، بار دیگر در دیدگاه خود تجدیدنظر نمایند و در این میان رقابت برای سامسونگ بالا خواهد گرفت زیرا یکی از بهترین محصولات دارای صفحه‌نمایش بزرگ جهان را می‌توان گلکسی نوت ۴ دانست.
ازنظر سخت‌افزاری دو شرکت با یکدیگر شوخی ندارند و تمام توان خود را برای این دو محصول به کار خواهند گرفت بنابراین انتظار نداشته باشید که توان پردازشی هیچ‌کدام از گوشی‌های آیفون ۶ و گلکسی نوت ۴ پایین باشد. در این میان چه چیزی تعیین‌کننده شرایط دو محصول در بازار خواهد بود و چه عاملی می‌تواند موجب شود تا این دوگوشی بتوانند رقیب مستقیم خود را شکست بدهند.
در جبهه اپل باید به یک نکته اشاره نمود که سامسونگ کاملا در حسرت آن است، تعداد زیادی از هواداران اپل به‌صورت کورکورانه محصولات این شرکت را قبول دارند و همین امر نیز می‌تواند موجب شود تا فروش آیفون ۶ از پیش تضمین‌شده باشد ولی شما چند نفر را می‌شناسید که هوادار دوآتشه سامسونگ باشند؟ سامسونگ باید خطر موجود را به‌خوبی تحلیل کند و با ارائه مزایای ویژه در گوشی خود به سراغ جذب و به‌ عبارت بهتر، حفظ مشتریان علاقه‌مند به دستگاه‌های نیرومند مجهز به نمایشگر بزرگ باشد.
سامسونگ برای این کار راه‌های متفاوتی را دارد که می‌توانند بیشتر سخت‌افزاری باشند زیرا درزمینهٔ نرم‌افزاری نمی‌توان از شرکت سازنده گوشی توقع چندانی در تغییر اندروید داشت. ازنظر سخت‌افزاری نیز اگر سامسونگ امکانات اختصاصی برای استفاده از این گوشی را مهیا نسازد آنگاه با افت فاحش فروش مواجه خواهد شد. یک نمونه مطلوب برای این موارد را می‌توان استفاده از حسگرهای علائم حیاتی دانست که می‌‌تواند گوشی سامسونگ را به مرحله جدیدی از کاربری برساند.
درمجموع تنها باید یک نتیجه‌گیری ساده نمود و آن‌هم این است که هیچ‌کس انتظار ندارد یک گلکسی نوت ۳ تقویت‌شده ازنظر پردازنده و رم را به‌عنوان گلکسی نوت ۴ تحویل بگیرد و سامسونگ در صورت عدم رسیدگی به این نیاز، سقوط را تجربه خواهد نمود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA