تغییر نام سری جدید کارتهای Nvidia

شایعاتی شنیده میشود مبنی بر اینکه NVIDIA تصمیم دارد کارت گرافیک های رده بالای سری ۹۰۰ را که هسته گرافیکی آنها بر اساس نسل دوم معماری Maxwell طراحی شده اند قبل از کارتهای سری ۸۰۰ وارد بازار کند. شرکت NVIDIA مدتهاست بر روی کارت های گرافیک جدید خود با معماری Maxwell کار میکند اما ظاهراً قرار است در نامگذاری آنها تغییراتی اعمال کند.

طبق اخبار رسیده این شرکت تصمیم دارد با بهره گیری از ریز معماری Maxwell سری جدیدی از کارت گرافیک های رده بالای خود را تولید کند اما تاریخ و زمانی که برای انتشار این کارتها اعلام کرده بود دستخوش تغییراتی شده است.

بنا بر گزارشهای رسیده از سایتهای معتبری همچون VideoCardz شرکت NVIDIA قرار است پردازنده های گرافیکی خود را که بر پایه ریز معماری Maxwell طراحی شده اند در نهم و دهم ماه سپتامبر معرفی کند و به دنبال آن نیز رسماً از دو نمونه از کارت گرافیک های رده بالای خود که از همین معماری بهره میبرند نیز در روز ۱۹ سپتامبر رونمایی کند.

با اینکه فعلاً اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این کارت ها در دست نیست اما میتوان از دو مسئله مطمئن بود یکی اینکه کارت های جدید این شرکت مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم خواهند بود و دومین مسئله که ممکن است بسیار تعجب انگیز باشد اینکه در نامگذاری این کارتها به عوض استفاده از سری ۸۰۰ از خانواده ۹۰۰ استفاده خواهد شد و دوکارت جدید، به ترتیب GTX 970 و GTX 980 نامگذاری خواهند شد.

پس از آن در ماه نوامبر این شرکت یک نمونه کارت گرافیک رده پایین از همین خانواده و با نام GTX 960 به همراه پردازنده های سری ۹۰۰M که مخصوص تلفن های هوشمند و وسایل قابل حمل خواهد بود به بازار معرفی خواهد کرد.

شرکت NVIDIA برای اولین بار از ریز فناوری Maxwell در کارت گرافیک GeForce GTX 750 Ti استفاده کرد که جزو کارت های ارزان قیمت و کم مصرف به حساب می آمد اما در همان زمان قول داد به زودی کارت های جدید خود را که از نسل دوم این ریز فناوری بهره میبرند به بازار معرفی خواهد کرد که اکنون میدانیم منظورش، سپتامبر امسال بوده است.

هنوز این شرکت هیچ خبر رسمی درباره استفاده قطعی از نسل دوم ریز معماری Maxewell و تاریخ معرفی این نوع پردازنده های گرافیکی منتشر نکرده است.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA