مبین نت هم خلاق شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی که اغلب مردم از شرایط کیفی اینترنت و قیمت‌های آن ناراضی بوده و چشم امید به وعده‌های وزیر ارتباطات برای بهبود سرعت اینترنت و کاهش تعرفه‌های آن دوخته‌اند، برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، نوآوری‌های تازه‌ای به خرج داده و پرسرعت عقب‌گرد می‌کنند.

چندی پیش به جبر جابجایی‌های زیاد و به اقتضای شرایط خبرنگاری، اقدام به تهیه اینترنت وایمکس با مودم حیبی کردم. از یکی از دوستان شنیده بودم که کیفیت سرویس‌دهی به مرور ضعیف‌تر می‌شود و به رضایت روزهای اولیه نباید خوش‌بین بود. دقیقا همین اتفاق افتاد تا جایی که به شرایط سرویس‌دهی کتبا معترض شدم. پیگیری‌های خبرنگار خبرآنلاین، با پاسخ عجیب، غیر فنی و کاملا آماتور زیر روبرو شد:
«به روش زیر مرورگر خود را در حالت استاندارد قرار دهید: در اینترنت اکسپلورر،
Tools – > Internet Options – > General Tab – > Browsing History – > Delete
رفته و در قسمت بالا تمام گزینه‌ها را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه حذف کلیک نمایید.»


آموزش فوق به تفکیک برای مرورگرهای IE و فایرفاکس تجویز شد، در حالی که این کار Cookies، داده‌های فرم‌ها و پسوردهای ذخیره شده حذف می‌شوند و ممکن است برای برخی از کاربران، این اطلاعات (به خصوص پسوردهای ذخیره‌شده) حائز اهمیت باشند.
چاره‌ای جز تحمل شرایط کیفی این نسل جدید اینترنت و قطعی‌های مکرر آن نبود. تا اینکه با پیغام تازه این شرکت، برای تنظیم این گزارش ناگزیر شدیم.

در زیر، پیغامی که روز شنبه ۳ اسفند ماه برای کاربران وایمکس مبین‌نت ارسال شده، عینا آمده است:
«به منظور توزیع عادلانه‌ و متعادل پهنای باند بین مشترکین گرامی، به اطلاع می‌رسانیم: ۱- از ابتدای اسفند ماه، بازه‌ی زمانی استفاده‌ی رایگان شبانه از اینترنت پرسرعت وایمکس مبین‌نت، از ساعت ۳ تا ۷ بامداد تعیین شده است. ۲- هم‌چنین مشترکین می‌توانند با توجه به طرح انتخابی و فعلی خود، در مدت زمان فعال‌ بودن طرح‌شان، تنها به میزان دو برابر حجم طرح خریداری شده، از حجم رایگان در ساعات شبانه استفاده نمایند.»
طبق اطلاعیه فوق، بازه رایگان شبانه، از حالت قبلی (۲ تا ۸ صبح) با دو ساعت کاهش، به ۳ تا ۷ صبح تغییر کرده است. همچنین برای این بازه شبانه، استفاده رایگان کاربر به دو برابر حجم ماهیانه طرح خریداری شده محدود شده است. به بیان ساده‌تر و در قالب یک مثال، مشترکی که اشتراک اینترنت ۵۱۲کیلوبیت، با محدودیت حجمی ۴ گیگابایت خریداری کرده است، علاوه بر این ۴ گیگابایت، امکان دانلود و آپلود تا سقف ۸ گیگابایت، در بازه ۳ تا ۷ صبح، خواهد داشت.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA