داروهای جدید برای میگرن

کارشناسان معتقدند داروی جدیدی کشف کرده اند که می‌تواند به کمک هزاران بیماری‌ بیاید که از درمان‌های فعلی هیچ نتیجه ای نگرفته اند.

در حال حاضر بیش از یک سوم مبتلایان به میگرن به بهترین درمان‌های حاضر پاسخ نمی‌دهند و همواره از سردردهای مزمن رنج می‌برند.هم‌چنین بسیاری از این داروها برای بیماران قلبی مضر است و مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود.
اما تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد داروی جدیدی به نام تلکاگپانت می‌تواند این بیماران را از دردهای مزمن رهایی ببخشد.
دانشمندان متوجه شدند این دارو می‌تواند به خوبی درمان‌های فعلی ، در کاهش درد بیماران میگرنی موثر باشد ولی دارای عوارض جانبی آن‌ها نیست.دلیل این موضوع آن است که داروی جدید نواحی دیگری از مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث انقباض در رگ‌های خونی نمی‌شود.
البته این دارو هنوز مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند ، اما دانشمندان امیدوارند بتوانند بین دو تا سه سال آینده ، آن را در اختیار بیماران قرار دهند.
کارشناسان دانشگاه لاند در سوئد و دانشگاه علم و تکنولوژی نروژ مطالعاتی روی آن داشته و اثرات این دارو را امیدبخش دانسته اند.
پروفسور پیتر گودسبای از Migraine Trust در این باره گفت : تلکاگپانت نوع جدیدی از درمان‌ را برای بیماران میگرنی به وجود خواهد آورد و آزمایشات ما با نتایج بسیار امیدبخشی همراه بوده است.این بدان معناست که با استفاده از این دارو بیماران بهتر و مطمئن‌تر درمان خواهند شد.
البته قبل از آن که این دارو در اختیار میگرنی‌ها قرار بگیرد مراحل دیگری باید سپری شود و مهم‌ترین نکته مورد نظر ما بررسی اثرات جانبی احتمالی آن است.اما به هر حال هر دارو و روش درمانی که بتواند علائم بیماری میگرن را کاهش دهد برای ما جالب توجه خواهد بود.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA