عطاران در یک قدمی سیمرغ

عطاران امسال هم به خاطر بازی در فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره سی و دوم فیلم فجر شده است.

این در حالی است که فیلم «رد کارپت» به عنوان دومین تجربه کارگردانی‌ او در هیچ بخشی نامزد نشده است.

اکران این فیلم در کاخ جشنواره با استقبال مخاطبان مواجه شد. فیلم عطاران به لحاظ موضوع و نوع ساخت یکی از فیلم‌های جسورانه سال‌های اخیر سینمای ایران است.

در این فیلم او داستان آدمی را بازگو می‌کند که برای رسیدن به رویای بازیگری و حضور بر پرده سینما راهی جشنواه کن می‌شود تا بتواند طرح فیلمنامه‌هایش را به وودی آلن بدهد و با اسپیلبرگ دیدار کند. به همین خاطر عطاران این فیلم را در فضایی مستند روایت می‌کند و برای فیلمبرداری آن نیز از دوربین‌های ساده و کوچک استفاده کرده تا این ساختار مستندگونه حفظ شود.

عطارن سال گذشته هم برای بازی در فیلم «دهلیز» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر بود، اما سیمرغی به او تعلق نگرفت. او که به انجام دادن کارهای نامتعارف عادت دارد در مراسم اختامیه جشنواره روی سن رفت و یک سیمرغ برای خودش برداشت.

در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اما عطاران به خاطر بازی در همین فیلم موفق شد جایزه بهترین بازیگر را از آن خود کند.

حالا باید منتظر ماند و دید که بی توجهی به «رد کارپت» با سیمرغ نگرفتن این بازیگر کامل می‌شود؟


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA