فیسبوک واتس اپ را خرید

 فیس بوک پکیج کامل WhatsApp را یک جا ۱۹ میلیارد دلار خرید: ۴ میلیارد دلار نقد، ۱۲ میلیارد دلار سهام و سه میلیارد دلارهم سهام سنوات و مزایای کارمندی!

واتس اپ

فیس بوک رسما با مدیران واتس‌اَپ – کمپانی محبوب پیامکی – به توافق رسیده است تا با پرداخت ۱۹ میلیارد دلار بسته کاملی را دریافت کند که این رقم شامل ۴۵۹۶۶۴۴ سهم کارمندی – هر سهم کارمندی ۶۵.۲۶۵۰ دلار (Restricted Stock Units) نیز می شود. (RSU به این معناست که کمپانی سهامی را در عوض بخشی از مزایا و سنوات سالیانه به نام کارمند خود می زند که تا لحظه نهایی تعریف شده، قابل دسترس و فروش نیست.)
زاکربرگ خشنود از این معامله گفت واتس‌اَپ به جامعه یک میلیاردی فیس بوکی ها می پیوندد و با این خرید جهانی متصل تر و بازتر را شاهد خواهیم بود. پرداخت های فیس بوک به کارمندان و مدیران واتس‌اَپ از لحظه قرارداد تا اتمام آن ۴ سال طول خواهد کشید و رقم ۱۹ میلیارد دلار بیشتر از رقم بودجه ناسا در سال ۲۰۱۴ که ۱۸ میلیارد دلار تعریف شده، هست.
در واقع بودجه ناسا در سال جاری میلادی ۱۷.۶ میلیارد دلار است که ۴ میلیارد دلار صرف تحقیقات و اکتشافات فضایی، ۵ میلیارد دلار آن روی علوم مرتبط و کمتر از ۴ میلیارد دلار نیز برای عملیاتهای فضایی در نظر گرفته شده است و حالا زاکربرگ با یک میلیارد دلار بیشتر همه آن را خرج واتس‌اَپ می کند.
جان کوم مدیر اجرایی و موسس “واتس‌اَپ” به هئیت مدیره فیس بوک می پیوندد و اپلیکیشن و سرویس “واتس‌اَپ” هسته اصلی ارتباطات و پیامکی فیس بوک خواهد شد. اما چه اتفاقی برای کاربران حال حاضر واتس‌اَپ می افتد؟ به گفته مدیران کمپانی تقریبا هیچ. آنها همچنان به صورت مستقل کار با اپ را جلو می برند و این معامله تاثیری روی آنها نخواهد گذاشت.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA