پاور بانک چیست

پاوربانک‌ها دارای یک کابل USB هستند و از این طریق به منبع برقی نظیر لپ‌تاپ متصل شده و شارژ می‌شوند. برخی دیگر هم دارای دو شاخه هستند و مستقیما به پریز متصل می‌شوند. در هر دو صورت پس از شارژ پاوربانک کاربر می‌تواند آن را در داخل جیب یا کیف خود حمل نماید و در هر زمان که لازم داشت با استفاده از همان کابل USB گوشی یا تبلت خود را شارژ کند.

همه چیز در مورد پاوربانک‌ها-عکس

توان پاور بانک‌ها بر حسب واحد میلی آمپر ساعت سنجیده می‌شود (درست مانند باتری موجود در گوشی شما). این باتری‌ها معمولا ۷۰ الی ۸۰ درصد کارایی دارند و مابقی انرژی آنها به گرما تبدیل می‌شود: به بیان دیگر یک پاوربانک ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی (۳۶۰۰ mAh) نمی‌تواند به طور کامل یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری موجود در گوشی یا تبلت شما را شارژ کند. اما این مسأله هم ایرادی ندارد زیرا معمولا زمانی که کاربر پاوربانک را به گوشی خود متصل می‌کند اندکی شارژ در داخل باتری گوشی باقی مانده است.

همه چیز در مورد پاوربانک‌ها-عکس

برای انتخاب یک پاور بانک چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟ ۱٫ اندازه باتری گوشی یا تبلت: برای اطلاع از این موضوع کافیست نگاهی به بسته‌بندی کالای مورد نظر خود بیاندازید یا اینکه از طریق اینترنت اطلاع مورد نیاز خود را دریافت کنید. برای نمونه روی بسته‌بندی گوشی iPhone 5 نوشته شده است: Non-removable Li-Po 1440 mAh battery (5.45 W) یا باتری گلکسی S4 از نوع Li-Ion 2600 mAh است. ۲٫ مشخصات شارژر: مشخصات شارژر معمولا روی آداپتور USB همراه گوشی یا تبلت خریداری شده ذکر می‌شود و اطلاعاتی که به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از ولتاژ خروجی و جریان خروجی آداپتور است.

همه چیز در مورد پاوربانک‌ها-عکس

اکنون اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار داریم ۱) پاور بانکی که قصد خریدش را داریم باید دست کم به اندازه باتری گوشی یا تبلت‌مان باشد که تا بتواند حداقل یک بار آن را شارژ کند. برای مثال اگر گوشی شما iPhone 5 است پاور بانک شما باید دست کم از نوع ۱۴۴۰ میلی آمپر ساعتی باشد. ۲) ولتاژ خروجی پاور بانک شما باید برابر با یا بیشتر از ولتاژ خروجی شارژر گوشی یا تبلت شما باشد. توصیه این است که این خروجی دست کم ۵٫۰Vو ۲٫۰A باشد زیرا اغلب ابزارهای الکترونیکی ساخته شده امروزی همین استاندارد را دارند. ۳) علاوه بر دو نکته یاد شده در بالا توصیه می‌شود که پاوربانک مورد نظر شما بیش از یک کابل و آداپتور داشته باشد زیرا زمانی که بخواهید ابزارهای دیگری را شارژ کنید سودمند واقع خواهند شد. ۴) برای حفظ ایمنی بیشتر در حین شارژ اگر پاوربانک شما به سرعت داغ می‌شود بلافاصله آن را از پریز یا دستگاه در حال شارژ جدا کنید.

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA