گیرنده دیجیتال مشهد

تلویزیون دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه برسیم به اینکه تلویزیون دیجیتال چیست و دیجیتالم کجا بود و اینا . باید خدمتتون عرض کنم که فروشگاه MashhadShops برای شروع به عرضه Set top Box , USB DVB-T پرداخته . قیمتش هم سعی کردیم که خوب باشه و نه سیخ بسوزه نه کباب . مثلا در محصولی مشابه ما تقریبا ۱۵% ارزونتر از فروشگاهی مثل Digikala جنسمون رو عرضه میکنیم . ضمنا برای مشهد فعلا ارسال رایگان هم در دستور کارمونه و امیدواریم که یک فروشگاه خوب و مطمئن مجازی برای مشهدی ها باشیم . سایر شهرستان ها استان ها میتونیم پشتیبانی کنیم . اما هزینه ارسال فعلا دریافت خواهد شد.

شما میتونید از همین الان برای خرید به سایت MashhadShops.com برید و با تماس تلفنی با ما نسبت به خرید جنس مورد نظرتون اقدام کنید.

محصولات فعلی ما ایناس :

USB :

FMA DVB-T Mpeg-4

DGTechnics Golden Stick

DGTechnics Mini TV Stick T119

PEGASUS HYBRID

و Set top Box های

Marshal ME-884

X.Vision XDVB-121


یکی از بزرگترین تحولات پیش روی برودکست ( Broadcast )، گذر از آنالوگ به دیجیتال است. تلویزیونی که در حال حاضر مشاهده می کنیم، تلویزیون آنالوگ است. در تلویزیون آنالوگ، شبکه های تلویزیونی با فرستنده های زمینی آنالوگ به آنتن تلویزیون ما می رسد و تنها تجهیزات لازم برای دریافت سیگنالهای تلویزیونی، آنتن مناسب و استاندارد است. در این سیستم تعداد شبکه های تلویزیونی قابل ارائه بسیار محدود است و عمده ترین سرویس قابل ارائه روی آن تله تکست است.
اما در تلویزیون دیجیتال، سیگنالهای تلویزیونی دیجیتال شده از طریق فرستنده های دیجیتال ارسال می گردد. با توجه به اینکه تلویزیونهای ما امکان دریافت سیگنالهای آنالوگ را دارد، لازمست دستگاه مبدل دیجیتال به آنالوگ نظیر: رسیور ماهواره در کنار تلویزیون اضافه شود که سیگنالهای دیجیتال را دریافت کرده و آنها را به دستگاه تلویزیون منتقل نماید. اصطلاحا به این دستگاه، ست تاپ باکس(Set Top Box ) گفته می شود.

مزایای تلویزیون دیجیتال چیست؟
سیستم دیجیتال، تجربه ای جدید در عرصه تماشای تلویزیون بوجود می آورد. چرا که علاوه بر ایجاد امکان ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و تصویر نیز بهبود می یابد. در حال حاضر صداوسیما در ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر محدودیتهایی دارد که با سیستم دیجیتال این محدودیت ها تاحدی مرتفع می شود. برخی از مزایای تلویزیون دیجیتال عبارتند از:
امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر
کیفیت صداو تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ
امکان ارائه اطلاعات اضافی کنار تصویر
راهنمای الکترونیکی برنامه ها
رادیو همراه با تلویزیون
ارائه خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان

در سیستم دیجیتال، علاوه بر اینکه کیفیت صدا و تصویر از سیستم آنالوگ بهتر می شود، صدا و سیما نیز قادر خواهد بود تعداد شبکه های بیشتری در اختیار بینندگان قرار دهد.


چگونه می توان تلویزیون دیجیتال دریافت کرد؟

دریافت دیجیتال بسیارساده است، شما می توانید با وصل کردن یک مبدل دیجیتال یا ست تاپ باکس به تلویزیون به سادگی از دریافت دیجیتال بهره برید؛ بعبارتی دیگر درصورتی که آنتن موجود شما مناسب باشد، با اضافه شدن یک مبدل بین آنتن و تلویزیون می توان گفت تجهیزات لازم برای دریافت دیجیتال را دارید. شکل زیر، نمایی از تجهیزات لازم برای دریافت دیجیتال است.
بطور خلاصه از ویژگیهای این سیستم عبارتند از:
امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر :
در سیستم آنالوگ تعداد ۱۵ شبکه تلویزیونی قابل پخش است در حالیکه در سیستم دیجیتال این تعداد بسیار بیشتر می باشد.
کیفیت صداو تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ
امکان ارائه اطلاعات اضافی کنار تصویر
راهنمای الکترونیکی برنامه ها
رادیو همراه با تلویزیون
ارائه خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان: مثلا صدای ویژه نابینایان و…

آیا میتوان از طریق کامپیوتر به تلویزیون  دیجیتال دست پیدا کرد ؟

بله ، امروزه به سادگی و با کمترین هزینه میتوان با دستگاههای DVB-T که از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل میشوند تصاویر دیجیتال را به راحتی دریافت کرده و از مزایای آن بهره مند شد.

Set Top Box :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31GQq-VzsJL._SL500_AA300_.jpg

DVB-T USB :


منتشر شده

در

, ,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA