خط تولید LED , LCD شارپ در تهران

خط تولید تلویزیون‌های LED و LCD شارپ توسط مادیران در شهرک صنعتی هشتگرد راه‌اندازی شد.

طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنایع، معاون سفیر ژاپن، مدیر سازمان تجارت خارجی ژاپن در ایران و هیئت همراه، مدیرکل فروش و بازاریابی شرکت شارپ و هیئت همراه، نماینده مردم هشتگرد در مجلس و فرماندار ساوجبلاغ، نظرآباد و هشتگرد در شهرک صنعتی هشتگرد، همچنین مدیرعامل مادیران و با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های مختلف خط تولید تلویزیون‌های LCD و LED شارپ راه‌اندازی شد.

مراسم قرار بود با حضور وزیر صنایع افتتاح شود که محرابیان به دلیل حضور در ایران خودرو و مراسم رونمایی از پژو ۲۰۷i از شرکت در این مراسم خودداری کرد. سخنران ابتدای مراسم فرماندار ساوجبلاغ بود که وی از افتتاح این خط تولید در هشتگرد ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم این سرمایه‌گذاری هم برای صاحبان صنایع و هم برای مردم این منطقه و هم برای شرکت مادیران مایع خیر و برکت باشد و امیدوارم این نوع همکاری با ژاپن ادامه داشته باشد.

نژاد فلاح، نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس نیز به ایراد سخنانی پرداخت. وی نیز ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق گفت: من به شرکت شارپ به خاطر این انتخاب و برگزیدن شرکت مادیران تبریک می‌گویم. این نشان دهنده این است که این تصمیم براساس مطالعه و شناخت دقیق از شرکت مادیران گرفته شده است.

در ادامه آیی‌کاوا، معاون سفیر ژاپن در ایران ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح خط تولید تلویزیون‌های LCD و LED شارپ در ایران با اشاره به ۸۰ سال روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و ژاپن گفت: معتقدم که همکاری ۴۰ ساله شارپ و مادیران نقش مهمی در روابط دو ملت ایفا می‌کند. نیاز به بیان این مطلب نیست که شارپ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون و محصولات الکترونیکی در دنیاست. برند شارپ با تولید محصولاتی با تکنولوژی روز دنیا نماینده تکنولوژی بالای ژاپن است. معاون سفیر ژاپن در ایران در ادامه گفت: این حرکت باعث گشایش فصل جدیدی در روابط شارپ و مادیران می‌شود.

سخنران بعدی این مراسم سووانو، مدیرکل فروش و بازاریابی شرکت شارپ بود. وی نیز با ابراز خوشحالی از این واقعه گفت: به نمایندگی از شارپ از مادیران به خاطر حمایت و پشتیبانی همیشه از محصولات شارپ در ایران تشکر و قدردانی می‌کنم. وی با اشاره به تاریخچه و میزان سرمایه‌گذاری و همچنین منابع انسانی شرکت گفت: ما تصمیم داریم انتظارات مشتریانمان را تامین و حتی از آن هم فراتر برویم. مهمترین وظیفه ما ساخت محصولاتی منطبق با نیاز مشتریان و جلب رضایتمندی آنهاست. ایران یکی از بازارهای مهم و بزرگ در خاورمیانه است. اطمینان داریم که این کارخانه جدید نه تنها در گسترش موقعیت تجاری شارپ بلکه در بازار LCD و کل اقتصاد ایران تاثیر خواهد گذاشت.

در ادامه امیر مسعود امیری عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌ ماشین‌های اداری ایران (مادیران) به ایراد سخنانی پرداخت. وی در ابتدا ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: به سه دلیل امروز برای ما روز بسیار مهمی‌است. اولا شرکت SHARP به عنوان یکی از شرکت‌های بین‌المللی مشهور در صنعت الکترونیک، خط منحصر به فرد تولید تلوزیون‌های LED و LCD خود را در ایران راه‌اندازی می‌کند. ثانیا مادیران به عنوان شرکت پیشرو در صنعت الکترونیک ایران یک قدم بسیار مهم در راستای فرآیند رو به رشد خود برداشته و نهایتا خط تولید جدید SHARP اشتغال و دانش فنی را برای کشورمان به ارمغان می‌آورد.

امیری در ادامه افزود: شارپ الکترونیک ژاپن با ۵۹ هزار نفر کارمند در سراسر جهان یکی از شرکت‌های پیشرو صنعت الکترونیک می‌باشد که با تولید اولین ماشین حساب LCD از ۳۷ سال پیش توانسته است در صنعت LCD جهان پیشگام باشد. SHARP با راه‌اندازی کارخانه Sakai خود در سال ۲۰۰۹ میلادی توانسته است تنها تولید کننده نسل دهم پانل‌های LCD در جهان باشد. این در حالی است که تولید کنندگان کره‌ای در حال حاضر از نسل هشتم فناوری تولید LCD و تولید کنندگان تایوانی از نسل ششم و هفتم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل مادیران در ادامه افزود: تصمیم شارپ مبنی بر انتقال تکنولوژی و روش‌های تولید خود به ایران بیانگر تعهد آنها به بازار ایران و مهمتر از آن به مصرف کنندگان ایرانی است. با راه‌اندازی خط تولید جدید مادیران از امروز هموطنان گرامی ‌ما می‌توانند از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته LCD و LED ژاپنی با قیمت‌های بسیار مناسب بهره‌مند شوند. در اینجا لازم می‌دانم از آقای ماچیدا رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شارپ، آقای سوگانو یکی از اعضاء هیئت مدیره و کل مدیران ارشد شارپ به خاطر ارزش بسیار زیادی که برای ایران قائل شده‌اند، و همچنین از اعتمادی که با ارائه تکنولوژی خود به مادیران نشان دادن و تلاش بی‌وقفه‌شان در جهت به سرانجام رسیدن این فعالیت مشترک قدردانی کنم. باعث افتخار ماست که بتوانیم محصولاتی با چنین کیفیت و تکنولوژی را در ایران تولید کنیم.

امیری در ادامه افزود: امروز برای مادیران و صنعت الکترونیک ایران روز بسیار مهمی‌است. ۱۴ سال پیش در سال ۱۳۷۴ رئیس هیئت مدیره مادیران، آقای محمود امیری، چشم‌انداز اولین کارخانه تولید مانیتور در ایران را ارائه نمود. با همکاری شرکت LG Electonics و حمایت همه جانبه وزارت محترم صنایع و معادن آن سال مادیران موفق شد ۳۲۰۰ دستگاه مانیتور CRT در دو مدل و تحت عنوان یک نام تجاری تولید کند. در آن روز ما ۱۴۰ نفر پرسنل و کارخانه الکترونیک و تزریق پلاستیک خود بالغ بر ۲٫۵۶ میلیارد تومان و تعداد پرسنل شرکت بالغ بر ۹۱۵ نفر می‌باشند. مادیران با همراهی شارپ، اولین تولید کننده تلوزیون‌های LED در ایران خواهد بود که از امر در راستای همان سنت اول بودن مادیران در ایران است.

وی گفت: ما اولین مانیتورهای CRT، اولین مانیتورهای LCD، اولین تلویزیون‌های LCD و اولین مانیتورهای LED را در ایران تولید کردیم. اکنون نیز اولین تلوزیون LED را تولید کردیم و به زودی اولین دستگاه گیرنده دیجیتال را تولید خواهیم کرد تا مصرفغ کنندگان ایرانی بتوانند از مزایایی سیستم‌های پخش دیجیتال بهره‌مند شوند و از کیفیت برتر آن لذت ببرند. در نهایت، امروز روز بسیار مهمی‌برای صنعت الکترونیک ایران است. در حال حاضر مادیران آخرین تکنولوژی تولید و کنترل کیفیت تلویزیون‌های LCD و LED را در اختیار دارد.

امیری در مراسم افتتاحیه خط تولید تلویزیون‌های LED شارپ در ایران گفت: ما از این پس شاهد تولید کالا با کیفیت ژاپنی در کشور خود خواهیم بود. تلویزیون‌های شارپ با نیازهای مصرف کنندگان ایران متناسب‌سازی شده است. دانش فنی مهندسان ما به مراتب بالاتر از چند ماه پیش است. این یک فرایند انتقال دائم تکنولوژی به همراه تولید بومی ‌است. نکته دیگر حائز اهمیت این است که خط تولید شارپ برای ۸۰ نفر به طور مستقیم در مشاغل جانبی ایجاد اشتغال شود و در نتیجه ۱۲۰ خانوار ایرانی بیشتر می‌توانند از مزایای داشتن یک شغل مناسب و درآمد مستمر بهره‌مند شوند. در مجموع، صنعت الکترونیک مادیران برای ۱۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد شغل کرده و از قبال آن ۱۴۰۰ نفر از مزایای یک زنگی کامل برخوردار می‌شوند. اگر مادیران یک وارد کننده بود این مزایا به همین تعداد از کارگران و کارمندان کره ای، تایوانی، یا چینی تعلق می‌گرفت.

مدیرعامل مادیران در پایان با تقاضا از وزیر صنایع و معادن تقاضا خواست از صنعت الکترونیک ایران در برابر بزرگترین خطری که آن را تهدید می‌کند به طور جدی حمایت کند. وی گفت: این تهدید بزرگ، قاچاق است. صنعت الکترونیک ایران نوپا و شکننده است. گسترش قاچاق باعث توقف سودآوری صنایع الکترونیک، جلوگیری از سرکایه گذاری در فناوری‌های جدید، جلوگیری از معرفی محصولات جدید و از بین رفتن فرصت‌های جدید شغلی شده و همه آنچه را که برای بدست آوردن آن به سختی تلاش کرده‌ایم به طور جدی تهدید می‌کند.

در پایان مراسم خبرنگاران ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه با توضیحات میئولین و کارشناسان فنی مادیران با مراحل مختلف ساخت و تولید تلویزیون‌ها آشنا شدند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA