ترکیب جادویی عسل و دارچین

 ترکيب عسل و دارچين قرن‌هاست که به‌عنوان يک روش درماني، هم در طب سنتي شرقي و هم در طب سنتي غربي مورد استفاده قرار مي‌گيرد

دارچين يکي از قديمي‌ترين انواع ادويه شناخته شده توسط بشر است و شهرت عسل نيز از زماني که تاريخ آغاز شده است، وجود داشته و وجود خواهد داشت؛ 2 ماده‌اي که با خواص شفادهنده منحصر به فرد خود، زمان زيادي است که به‌عنوان يک درمان خانگي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اسانس دارچين و آنزيم عسل، غذاهايي ضد‌ميکروبي هستند که از رشد باکتري و قارچ جلوگيري به عمل مي‌آورند.


اين دو نه‌تنها به‌عنوان نوشيدني‌هاي خوش‌طعم و دارو مورد استفاده قرار مي‌گيرند بلکه همچنين عناصري معطر هستند و به‌عنوان جايگزيني براي طعم دهنده‌هاي سنتي غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرند و اين به‌دليل خاصيت ضد‌ميکروبي مؤثر آنهاست. مردم ادعا مي‌کنند که ترکيب اين دو، شفادهنده‌اي طبيعي براي بسياري از بيماري‌ها و فرمولي است که فوايد سلامتي بسياري در خود دارد.
بيماري‌هاي قلبي: عسل و پودر دارچين را روي نان بماليد و از آن به‌طور منظم به‌عنوان صبحانه به جاي مربا يا کره استفاده کنيد.
التهاب مفصل: ترکيب اين دو را روي بخشي از بدن که درد مي‌کند بماليد و آن را به آرامي ماساژ دهيد.
ريزش مو: قبل از حمام کردن، ترکيبي از روغن زيتون گرم، يک قاشق غذاخوري عسل و يک قاشق چايخوري پودر دارچين را تهيه کرده و روي موها بماليد، آن را براي 15دقيقه رها کنيد و سپس آن را بشوييد.
عفونت مثانه: پودر دارچين و عسل را در يک ليوان آب گرم مخلوط کنيد و بنوشيد.
دندان درد: ترکيبي از اين دو را روي دنداني که درد مي‌کند، قرار دهيد.
کلسترول: ترکيب اين دو را با آب جوش يا چاي سبز مخلوط کرده و بنوشيد.
سرماخوردگي: در طول فصل زمستان، براي حفاظت از دستگاه ايمني خود، ترکيبي از عسل و پودر دارچين را با آب ولرم به‌طور مرتب استفاده کرده و بنوشيد
عسل و دارچين،خواص عسل،دارچين،خواص دارچين.
سوء‌هاضمه: کمي پودر دارچين را روي يک قاشق غذاخوري از عسل بپاشيد و قبل از اينکه غذايي بخوريد، مصرف کنيد. با اين کار قدرت اسيدي معده خود را افزايش مي‌دهيد.
طول عمر: به‌طور منظم از چايي که با ترکيبي از عسل و پودر دارچين مخلوط شده است، استفاده کنيد.
جوش: عسل را با پودر دارچين مخلوط کرده و قبل از خواب روي جوش‌هايتان بماليد. صبح بعد صورت خود را بشوييد.
چاقي: براي کاهش وزن خود، هر روز صبح، نيم ساعت قبل از خوردن صبحانه، يک قاشق چايخوري عسل با نيم قاشق چايخوري پودر دارچين را در يک ليوان آب جوش مخلوط کرده و بنوشيد. معده بايد خالي باشد. پودر دارچين به افزايش ميزان انسولين در بدن کمک مي‌کند و اين توانايي را دارد تا فعاليت انسولين را در بدن تا 20برابر افزايش دهد و براي افرادي که از سطح قند خون بالايي برخوردار هستند، بسيار مفيد است (افراد چاق و بيماران ديابتي). عسل نيز به سوخت و ساز کلسترول نامطلوب و اسيد چرب کمک شايان توجهي مي‌کند، مکانيسم سوخت رساني بدن را فراهم مي‌کند، سطح قند خون را در حد متعادل نگاه مي‌دارد و به هورمون‌هاي بازيابي بدن اجازه مي‌دهد تا چربي‌هاي ذخيره شده اضافي را بسوزانند.
بوي بد دهان: غرغره کردن با عسل و پودر دارچيني که با آب جوش مخلوط شده باشند، سبب مي‌شود تا دهان شما در طول روز بوي بد ندهد و خوشبو باقي بماند


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *