آزادی بیان در اینستاگرام!

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، چند روز پیش بود که فرهاد عظیما، کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» در گفت‌وگویی، با بیان این‌که کار تولید این انیمیشن به پایان رسیده است و تا سال تحصیلی جدید عرضه خواهد شد، درباره انگیزه ساخت انیمیشن نبرد خلیج فارس۲، گفت: با توجه به اینکه کشور ما به طور مداوم از طرف امریکا تهدید به گزینه نظامی و حمله می‌شود تصمیم به ساخت این انیمیشن گرفتیم تا اقتدار پوشالی و هیمنه آن‌ها را خرد کنیم.
وی افزود: هدف اصلی ما تولید کارهای باکیفیت و جذاب در زمینه فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی است و علی‌رغم مشکلاتی که پیش رو است، می‌خواهیم بخشی از ضعف فرهنگی کشور را جبران کنیم و یکی از بازوهای فرهنگی نظام باشیم.
مسئول گروه انیمیشن فاطمه الزهرا(س) با اشاره به پایین بودن سطح کیفیت انیمیشن در ایران، گفت: بعضا برخی آثار خوب هم تولید می‌شوند که بیش‌تر به صورت شخصی و گروه‌های مردمی انجام می‌شوند اما در مقایسه با کشورهای دیگر، مثل آمریکا که هر سال تقریبا ۱۰۰ تا ۲۰۰ انیمیشن با کیفیت تولید می‌کند، خیلی عقب هستیم، البته باید درنظر گرفت که سرمایه‌گذاری آن‌ها در این زمینه، اصلا قابل مقایسه با کشور ما نیست.
عظیما با گلایه از عدم حمایت نهادها و ارگان‌های دولتی از کار تولید انیمیشن‌های باکیفیت، اظهار داشت: بیش‌تر هزینه‌ها،توسط اعضای گروه و فروش اینترنتی آثار، تامین می‌شود و این در حالی است که برای تولید یک انیمیشن باکیفیت ۸۰ دقیقه‌ای مثل نبرد خلیج فارس، حداقل ۵/۱ میلیارد تومان بودجه لازم است، ولی بدلیل عدم حمایت‌ها مجبور هستیم با صرف هزینه‌های شخصی و مشکلات بسیار، کار را ادامه دهیم.
حال اما پس از آن گفت‌وگو این خبر منتشر شده است که : مدیریت اینستاگرام بدون هشدار قبلی و با خلاف قوانین دانستن محتوا، صفحه گروه انیمیشن فاطمه زهرا(س) را حذف کرد.
بنابر این گزارش،  صفحه گروه انیمشن کوثر فاطمه الزهرا (س) پس از گذشت حدود دو هفته از راه اندازی آن، حذف شده است.
فرهاد عظیما، مسئول این گروه و کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس۲» می‌گوید: پس از قرار دادن بخشی از انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس۲» که مربوط به نبرد دریایی ایران و امریکا بود، مدیریت اینستاگرام بدون هشدار قبلی و با خلاف قوانین دانستن محتوا، صفحه ما را به صورت غیرقابل برگشت حذف کرد.
وی همچنین اضافه کرد: اینستاگرام از ایجاد صفحه جدید با نام کاربری مشابه جلوگیری کرده است.
بنابر این گزارش، صفحه اینستاگرام گروه انیمیشن فاطمه الزهرا (س) که تولید انیمیشن‌های معروفی مانند «پیام راشل کوری۲» و «نبرد خلیج فارس۱» را  در کارنامه دارد، با نام کاربری kosar3d  از حدود ۲ هفته پیش در اینستاگرام ایجاد شده و توانسته بود در مدت اندکی از مرز ۳ هزار دنبال‌کننده عبور کند، اما به ناگاه این صفحه بدون هشدار قبلی از اینستاگرم حذف شد.
پس از این اتفاق البته مدیران این صفحه، مجددا صفحه دیگری را با نام کاربری kosar3d.ir برای اطلاع‌رسانی و نمایش آثار تولیدی گروه انیمیشن فاطمه الزهرا (س) راه‌اندازی نمودند.
انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس۲» (تنگه برمودا) اولین انیمیشن رئال (واقع گرایانه) سینمای ایران است که کارگردانی آن را فرهاد عظیما بر عهده دارد و محصول ۳ سال کار، گروه انیمیشن فاطمه زهرا (س) در شهر مقدس مشهد است.
به گفته سازندگان «نبرد خلیج فارس۲»، «این پویانمایی تنها انیمیشنی است که جرئت ورود به مقوله عظیم جلوه‌های ویژه در سطح نزدیک به کارهای جهانی را داشته است و این اثر جدا از مقوله جلوه‌های ویژه و تصاویر جذاب این گروه در زمینه محتوا هم ورود خوبی به جنگ ایران و آمریکا داشته است به گونه‌ای که به جرات می‌توان گفت این انیمیشن به گونه ای خط ایدئولوژی سپاه پاسداران را که برگرفته از تفکر اسلامی و انقلابی ناب است را در یک جنگ تمام عیار و نابرابر به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که اگر دشمنان اسلام قصد تعدی به ایران اسلامی را داشته باشند چگونه نیروی ایمان و قدرت سلاح‌های ایرانی کار دشمن را در خلیج فارس و… یکسره می‌کند.»

 


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “آزادی بیان در اینستاگرام!”

  1. تولید محتوا برای اینستاگرام نیم‌رخ

    بسیار نوشته ارزشمندی نوشتید.
    مرسی از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA