اعتیاد به تنقلات

محققان دريافته‌اند؛ يك رژيم غذايي حاوي برگرها، چيپس‌ها، سوسيس‌ها و شيريني‌ها مغز را به گونه‌اي برنامه‌ريزي‌ مي‌كند كه وابستگي آن را به مواد غذايي حاوي نمك، شيريني و چربي زياد افزايش مي‌دهد و اين وابستگي در حد اعتياد به مواد مخدر است.

به مرور زمان و با گذشت سال‌ها دنبال كردن اين نوع رژيم غذايي سبب ايجاد شادي كاذب در مصرف كنندگان مي‌شود و در نتيجه فرد به اين نوع مواد غذايي معتاد مي‌شود.

دكتر پاول كني ــ متخصص اعصاب در آمريكا ــ تحقيقات جديدي را انجام داده كه نشان مي‌دهند؛ خوردن مواد غذايي پرچرب و قندي چقدر براي سلامت ما خطرناك هستند.

دكتر كني مي‌گويد؛، مهمترين نكته‌اي كه در مورد اين نوع غذاها وجود دارد و نگران كننده است، اين است كه كنترل خود را در برابر آنها از دست مي‌دهيد و اعتياد آور هستند.

محققان در اين پژوهش براي اولين بار با استناد به مدارك علمي دريافتند كه واكنش مغز در برابر مصرف تنقلات و هله هوله‌ها درست شبيه به واكنش آن در برابر مواد مخدر است.

محققان تاكيد كردند: اين كامل‌ترين مدرك علمي است كه نشان مي‌دهد؛ چاقي و اعتياد به مواد مخدر پايه‌هاي نوربيولوژيك مشتركي دارند و اين امر راه را براي مقابله با چاقي به شيوه‌اي متفاوت و مؤثر هموار مي‌سازد.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA