بیت کوین در ایران مدیریت میشود.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی از تدوین مقررات پول بیت‌کوین در سال ۹۳ خبر داد.

بیت کوین یکی از پول‌های دیجیتالی است که به سرعت در فضای مجازی فراگیر شده‌اند و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود.
بیت‌کوین یک پول‌ دیجیتالی است که از روش‌هایی از جمله خرید با ارز از صرافی‌ها و درآمد قطره‌ای در ازای مشاهده تبلیغات حاصل می‌شود؛ بیت‌کوین به کاربران امکان می دهد بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند.
تراکنش فوری و بدون واسطه، پرداخت جهانی، کارمزد بسیار پایین و بی‌تاثیری تحریم بر بازکردن حساب بیت کوین، از ویژگی‌های این پول است.
وب سایت‌هایی نیز وجود دارند که به اعضای خود بیت کوین رایگان می‌دهند. عملکرد این وب سایت‌ها عموما مبتنی بر بخت آزمایی است.
سپس بیت‌کوین می‌تواند با تبدیل به سایر ارزها یا خرید از درگاه بیت کوین فروشگاه‌ها به فضای فیزیکی
ورود پیدا ‌کند.
اکنون معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید: تدوین قوانین بیت‌کوین در دستور کار معاونت تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در سال ۹۳ قرار دارد.
سعید مهدیون اظهار داشت:‌ مقررات پول فیزیکی بر بیت‌کوین رایج نیست؛ به راحتی در فضای مجازی دست به دست می‌شود و تمام نظام‌های مالی دنیا را دور می‌زند و به این ترتیب به یک دغدغه برای اقتصاد دنیا تبدیل شده است.
وی گفت: این سرمایه مجازی هر روز افزایش می‌یابد و بخواهیم یا نخواهیم دنیا به سمت آن حرکت خواهد کرد. بنابراین باید با تدوین مقررات لازم، از آثار منفی این پدیده در جامعه بکاهیم و از مزایای آن بهره‌ ببریم.
معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: در این رابطه دستگاه‌های متعدی از جمله وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درگیر هستند که باید نقش و مسئولیت‌ آنها مورد بررسی قرار گیرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA