جایگزین وات اس اپ

چند سال پیش زمان وایبر بود که میخواستیم گروه فامیلی رو از وایبر به جای دیگه منتقل کنیم . اون موقع دعوا بین یک مسنجر هندی و تلگرام بود و اکثریت به سمت مسنجر هندی رفتن و ماهم رفتیم . بعدها حرف امنیت و جذابیت و امکانات شد و تلگرام شد شاخص استفاده از مسنجرها .

درست در زمانی که وایبر داشت فعالیت میکرد وات اس آپ هم به عنوان یک نرم افزار فراگیر در کل دنیا محبوبیت داشت جز ایران.

بعدترها که فیسبوک اومد و وات اس اپ رو خرید تا حدی به سر و روش رسید اما در ایران چندان محبوب نبود .

تا اینکه تلگرام فیلتر شد . اونجا انتخاب بین راحتی و امنیت داده برای همه قابل توضیح نبود و طبیعتا اکثر آدمها وات اس اپ رو انتخاب کردن.

حالا تا اواسط بهمن وات اس اپ پیام داده که یا میزارید ما اطلاعاتتون رو با سرورهای فیسبوک همگام سازی کنیم یا بفرمایید برید بیرون.

دو دسته آدم داریم ما .

یک اونهایی که اطلاعاتشون براشون مهم نیست! . اونهایی که عکس خواهر و مادر و برادر و هر چی تو این مایه هاست رو همه جا به اشتراک میزارن.اینها براشون مهم نیست که لوکیشنشون روشن باشه و فیسبوک دائما مسیر رفت و امدشون رو بخونه ، براشون مهم نیست هر چیزی که تو اینترنت سرچ میکنن یک نسخه اش برای فیسبوک هم بره و …

دسته دوم اونهایی هستند که به تک تک اطلاعاتشون حساسیت نشون میدن و وسواس شدیدی در ارسال اطلاعات دارن و حاضر نیستن هر چیزی رو به راحتی در شبکه های اجتماعی حتی به صورت خصوصی هم برای یک عده محدود به اشتراک بزارند.

گولتون زدم دسته سومی وجود داره . این دسته یک چیزی بین دسته یک و دو قرار میگیرن .

برای دسته اول اون پیام اشتراک گذاری به نظرم هیچ چیز خاصی نیست. بزنید و برید حالشو ببرید اگر جزو دسته اول هستید.

دسته دوم اگر هستید که باید بگم ساعت خواب! وات اس اپ چند سالی هست داره داده هاتون رو ذخیره میکنه پس خیلی تریپ بر ندارید . اون موقع که بهتون میگفتم بیاین برین یه جای امن ادا در نمیوردید!!

دسته سوم هم که خوب هنوز دیر نشده و تا چند روز دیگه فرصت هست.

اما واقعا چه باید کرد؟!

در هر صورت کوچ کردن به یک پیام رسان واجب خواهد بود (همه دسته ها به جز دسته اول!) ! اما کجا .

متاسفانه ما هنوز در بین داخلی ها یک بستر هماهنگ و کامل رو نداریم . ایتا ؛ بله ، سروش ، روبیکا ، گپ و همه این پلتفرمها معمولا ضعفهای داخلی خودشون رو دارند و من راجبشون به دقت در این چند وقت تحقیق نکردم.

از طرفی فلسفه پیام رسانها اینه که شما در یک نرم افزار حداکثر ارتباط رو بتونید با کانتکتهاتون داشته باشید.

در نتیجه به اجماع رسیدن مهمه . یک نقطه ضعف پیام رسان های داخلی پشتیبانی درست حسابی از بخش آیفون دارهاست . هنوز دور و بر ما آدمهایی هستند که عاشق این سیب گاز زده آمریکایی هستند و به هر دلیل میخوان باهاش حال کنند . نتیجه اینکه شما اگر به این حلقه از ادمها نزدیک هستید بهترین کار اینه که کمی راجب پیام رسان های داخلی تحقیق کنید که کدوم بی دردسرتره برای این دسته .

و اما اگر قرار باشه فرا ملیتی نگاه کنیم (احمقانه است این طرز تفکر ، چون به هر حال الان نه ولی بعدا باگهای این طرز فکر در میاد ، مثل تلگرام!!)

در حال حاضر شاید قوی ترین نرم افزار در حوزه پیام رسانها که امنیت دو طرفه برقرار میکنه برای اطلاعات شما نرم افزار سیگنال هستش.

قطعا مشکلات زیادی به لحاظ زیبایی شناسی و سرعت سرور داره اما فعلا امنترین گزینه غیر ایرانی محسوب میشه.

اگر شما هم پیام رسان ایرانی بی دردسری میشناسید که همه ی گروها رو راضی نگه میداره معرفی کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA