سفر حج عمره رسما “تعليق” شد

سفر حج عمره رسما “تعليق” شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تعليق و متوقف شدن سفر عمره خبر داد.

علي جنتي اعلام کرد پس از مطالعات و بررسي‌هاي انجام شده امروز – دوشنبه 24 فروردين – به سازمان حج دستور داده شد تا زماني که اين افراد مجرم (متجاوزان به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده) محاکمه بشوند و مورد مجازات قرار بگيرند، فعلا عمره متوقف مي‌شود و پروازهاي ايران تعليق خواهد شد.
او ادامه داد: با توجه به اتفاقي که افتاده، حيثيت عمومي ملت ايران خدشه‌دار شده است‌ و يک خواست عمومي بين ملت شکل گرفته است و بايد واکنشي نشان داده شود.
جنتي تاکيد کرد: بسياري از مراجع عظام تقليد ابراز نگراني کردند، مخصوصا اينکه در گذشته هم برخي برخوردها با زائران و روحانيون کاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همين دليل با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته تصميم بر توقف عمره گرفته شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين اظهار کرد: درباره حادثه تاسف‌باري که در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طريق ديپلماتيک با مقامات سعودي صحبت شده و آنها قول دادند که اين افراد دستگير شده‌ را مجازات کنند. آنها حتي تصريح کردند که آنها را اعدام مي‌کنند، اما در عمل هنوز اتفاقي نيفتاده است.
او گفت: به اين ترتيب خدشه‌دار شدن حيثيت عمومي ملت ايران ما را بر اين داشت که تصميم بگيريم.
جنتي درباره اينکه آيا گزارشي را که قرار بود در اين‌باره به رئيس جمهور ارائه کنند آماده شده يا خير؟ گفت: هنوز گزارش ارائه نشده، اما تعليق پروازها و توقف عمره را ابلاغ کرديم. گزارش هم به رئيس جمهور ارائه خواهد شد.
وزير ارشاد اين خبر را در حاشيه برنامه‌اي که امروز به مناسبت روز زن در وزارت ارشاد برگزار مي‌شد، اعلام کرد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA