شبکه سه به اچ دی نزدیکتر شد.

به نظر می‌آید پس از گمانه زنی‌های فراوان برای انتخاب اولین کانال صدا و سیما برای پخش HD، بین کانال‌های سوم، آی‌فیلم و ورزش، این شبکه سوم سیما خواهد بود که سیستم پخش آن از SD به HD تغییر خواهد کرد.

 

به گزارش فارنت، از امروز صبح شبکه سوم سیما با تغییر نسبت تصویر پخش خود از ۴:۳ به ۱۶:۹، اولین گام جدی را برای پخش HD برداشت. هم اکنون اگر از تلویزیون‌هایی با نسبت تصویر ۱۶:۹ یا همان عریض بهره‌مند هستید، دیگر تصاویر را بصورت فشرده عمودی نخواهید دید، و تصاویر به صورت استاندارد برای شما به نمایش در خواهد آمد. در ضمن لِتِرباکس یا همان باند سیاه بالا و پایین تصویر که در زمان پخش فیلم‌ها و یا فوتبال‌های خارجی مشاهده می‌شد دیگر وجود نخواهد داشت.

IRIB TV3 HD (2)با این وجود اصل کار، که همان تبدیل رزولوشن تصویر است هنوز صورت نگرفته. اما با رویه‌ای که در شبکه سوم مشاهده می‌شود، احتمالاً شبکه سوم بزودی به سیستم پخش HD مجهز خواهد شد.
قابل ذکر است که پیش از همه این کانال‌ها، شبکه پرس‌تی‌وی، در تمام سیستم پخش خود مجهز به سیستم HD است و تنها نیاز به تجهیزات برای خروجی HD دارد. اما به نظر مسئولان صداوسیما شبکه‌های داخلی را به پرس‌تی‌وی ترجیح داده‌اند، تا ابتدا نظر مخاطبان داخلی خود را جلب کنند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA