عرضه پردازنده های Haswell Refresh

به گزارش سافت گذر به نقل ازمیت نیوز؛ چیپست Z97 شرکت اینتل که به عنوان جانشین چیپست Z87 معرفی شده است ، شباهت‌های زیادی نیز به آن دارد.

اما از مهمترین تغییراتی که در چیپست Z97 اعمال شده است تنها می‌توان به پشتیبانی از اسلاتM.2 برای SSD ، پشتیبانی از تعداد بیشتر پورت‌های SATA و نهایتاً پشتیبانی از پردازنده‌های Devil’s Canyon اشاره کرد.

Intel-Haswell-Refresh-Z97-Chipset-635x478

اگر یادتان باشد ، در لیست پردازنده‌های Haswell Refresh که چندی قبل در شهر سخت منتشر کردیم ، رد پایی از پردازنده‌های K یا پردازنده‌های دارای ضریب باز مشاهده نمی‌شد و همان موقع اعلام کردیم که نسخه ضریب باز پردازنده‌های Haswell Refresh در خرداد ماه امسال و با اسم رمز Devil’s Canyon عرضه خواهند شد. طبق اعلام شرکت اینتل ، تنها مادربردهای مبتنی بر چیپست Z97 از پردازنده‌های Devil’s Canyon پشتیبانی خواهند کرد. به عبارت دیگر مادربردهای مبتنی بر چیپست Z87 از این پردازنده‌ها پشتیبانی به عمل نخواند آورد.

Intel-Haswell-Refresh-M.2-Storage-635x478

Intel-Haswell-Refresh-SSD-Cache-RST-635x478

 

در مجموع 26 پردازنده دسکتاپ از سری پردازنده‌های Haswell Refresh عرضه شده‌اند که از هم اکنون در سراسر دنیا قابل تهیه هستند. پرچمدار این محصولات ، پردازنده‌ Core i7-4790 است که با همان قیمت پردازنده Core i7-4770 از سری پردازنده‌های Haswell عرضه خواهد شد اما از 100 مگاهرتز فرکانس بیشتر بهره می‌برد.

لیست کامل پردازنده‌های دسکتاپ Haswell Refresh به همراه مشخصات و قیمت آنها در جدول زیر آمده است:

haswell-refresh-linup-22

 


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA