انگری برد ایرانی اسراییل را هدف گرفته است

انگری برد ایرانی اسراییل را هدف گرفته است

«ما می توانیم» را بارها شنیده ایم؛ حال می خواهد این توانستن در حوزه انرژی هسته ای باشد یا در عرصه بازی های رایانه‌ای. مهم این است که جوان ایرانی ثابت کرده هرکجا که اراده کند می تواند در عرصه جنگ نرم بر دشمن تا بُنِ دندان مسلح خود غلبه کند.
نسخه ایرانی بازی «انگری بردز» در حالی در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی رونمایی شد که این اتفاق با واکنش رسانه های مطرح صهیونیستی روبرو گردید.
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در این زمینه نوشت: «در نمایشگاه سالانه رسانه‌های دیجیتال در تهران که همه‌ساله از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، ورژن ایرانی بازی انگری بردز رونمایی شد. در ورژن ایرانی، خوک سبز تخم‌مرغ دزد در داخل ستاره داوود قرارگرفته و در زیر آن پرچم اسراییل به تصویر کشیده شده است.
در بازی انگری بردز که از سال ۲۰۰۹ و پس از ورود نسل تلفن‌های همراه آیفون به بازار عرضه شد پرنده‌ها باید با حمله به خوک‌های تخم‌مرغ دزد آن‌ها را از بین ببرند و پیروزی در این بازی با از میان رفتن آخرین خوک تخم‌مرغ دزد به دست می‌آید.
این بازی پس از مدت اندکی توانست که در میان کاربران موبایل محبوبیت فوق‌العاده‌ای کسب کند و پس‌ از آن نسخه آنلاین این بازی و نسخه مخصوص کامپیوترهای خانگی نیز وارد بازار شد.
در این بازی بازیکن در نقش پرندگانی ظاهر می‌شود که تخم‌مرغ‌هایش از سوی چند خوک دزدیده می‌شود و باید با کمک تمامی بستگان و پرندگان هم نوع خود برای آزاد کردن تخم‌مرغ‌های خود و از بین بردن خوک‌ها به آن‌ها حمله کند. هرچقدر که بازیکن بتواند با تعداد کمتری پرتاب، خوک‌ها را از بین ببرد دارای امتیاز بالاتر و درنتیجه ستاره‌های بیشتری خواهد بود که به ارتقاء امتیاز و رتبه او کمک می‌کند.
بازیکن برای اینکار باید با استفاده از منجنیق پرندگان خود را به‌سوی ساختمان‌های نامتعادل خوک‌ها پرتاب کند تا بتواند تخم‌مرغ‌های دزدیده‌شده خود را پس بگیرد.
در نسخه ایرانی انگری بردز خوک‌های بدجنس در داخل ستاره داوود گذاشته‌ شده اند و بازیکن باید با منجنیق به سمت خوک‌هایی که در آرم و نماد اسراییل جا گرفته‌اند، پرندگان خود را پرتاب کند.»
واکنش این روزنامه صهیونیستی به خوبی نشان می دهد که اقدام جوانان ایرانی در تهیه نسخه ایرانی «انگری بردز» موثر واقع شده و توانسته خشم صهیونیست ها را برانگیزد.
به نظر می رسد سایر مهندسان بازی ساز نیز می توانند با بهره گیری از این الگو در ساخت بازی های موثر و قابل توجه رتبه های ترقی را در عرصه بازی های رایانه ای و دیجیتالی طی نمایند.
بی شک عرصه دیجیتال یکی از عرصه هایی است که در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت مافوق تصوری رو به پیشرفت است، می تواند در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسزایی ایفا نماید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA