اپل Beats Audio را خرید!

خبر تصاحب Beats Audio توسط اپل رسماً اعلام شد. اپل شرکت Beats Audio را به قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

۴۰۰ میلیون دلار از این مبلغ در طول زمان به این شرکت پرداخت خواهد شد. این بزرگترین خرید شرکت اپل تا این زمان بشمار میرود و جالب است بدانید این مبلغ، بخش کوچکی از بودجه ۱۶۰ میلیارد دلاری اپل را تشکیل میدهد. رئیس شرکت اپل Tim Cook اعلام کرد، Jimmy lovin و دکتر Dre، مدیران Beats Audio حالا باید زمان بیشتری را در Silicon Valley و در شرکت اپل صرف کنند. او همچنین گفت که نشان تجاری Beats Audio تغییری نخواهد کرد.

خریداری این شرکت، به روشنی گواه بر این است که طرح pay-per-tune اپل کارآیی لازم را نداشته است. هدف اپل این است که از مشتریانش برای دسترسی به موزیک مورد علاقه خود، حق اشتراک ماهیانه دریافت کند و خرید Beats Audio، اپل را به خوبی به هدفش خواهد رساند. دکتر Dre پس از انتشار ویدئوی این خبر و تبریک گویی به همکاران، اظهار کرد دستیابی به چنین موفقیت مالی بزرگی برای او در یک حد رویا بوده است اما حالا کاملاً آماده است که کار خود را در اپل شروع کند.

هزینه ای که اپل پرداخت کرده ممکن است مبالغه آمیز به نظر برسد خصوصاً اینکه شرکت Beats Audio تنها ۱۱۱۰۰۰ نفر مشترک داشته است اما بخش Headphone این شرکت توانست درآمد ۱ میلیارد دلاری را نصیب شرکت کند که از نظر اپل، منبع درآمد سرشاری به حساب می آید بعلاوه، اپل منتظر است پروژه پخش زنده این شرکت نیز راه اندازی شود و این برای اپل، درآمد قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

منبع : شهر سخت افزار


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA