برای سیستم چقدر رم لازم است؟

برای سیستم چقدر رم لازم است؟

تو این نیمچه مقاله سعی داریم راهنمایی کنیم دوستانی رو که میخوان یا لپتاپ بخرند یا سیستم یا میخوان ارتقا بدند.

سوالی که ذهن خیلی ها رو مشغول میکنه اینه که چقدر رم نیاز دارند؟!
قبل از پاسخ به این سوال باید عرض کنم خدمتتون که مشخصا ما با سیستم عاملهای ۶۴ بیت سر و کار داریم و بحث ما در مورد سیستم ۳۲ بیت که محدودیت رم داره نیست.
در نظر داشته باشید این عددهایی که بیان میشه ، ۱۰۰ درصد درست نیست! به هر صورت اگر ما بحث بازی میکنیم از بازی های دو بعدی شما باید در نظر بگیرید تا بازیهای سنگین و روز.در نتیجه با فقط به حداقل و حالت خوب گفتم اکتفا میکنیم.
ما چند دسته استفاده کننده از کامپیوتر رو که استفاده کلی تری دارند دسته بندی کردیم و نام میبریم.

دسته اول : اینترنت گردها و کسانی که با مجموعه افیس سر و کار دارند.
این دسته از استفاده کننده ها عمدتا به بیش از ۴ گیگ رم انچنان نیاز نخواهند داشت.صرفا اگر ۲ گیگ رم دارید میتونید به ۲ گیگ اضافه تر فکر کنید.بیشتر واقعا نیاز نیست.

دسته دوم : کسانی که با ویرایشگرهای عکس و فیلم در ارتباط هستند.
این دسته از استفاده کننده ها کامپیوتر باید در نظر داشته باشند که حداقل رم مورد نیازشون ۴ گیگ رم بوده و اگر به فکر کارایی بهتر و روونتر سیستم هستند بهتره که به ۸ گیگ و ۱۲ گیگ رم هم فکر کنند.

دسته سوم:گیمرها
تا به امروز غالب بازی ها با ۴ گیگ رم کارشون را میافتاد و نیاز به رم بیشتر برای گیمرها انچنان احساس نمیشد.، اما واقعیت اینه که بعضی بازیهای روز و سنگین از بازیکنان تقاضای رم حداقلی ۶ گیگ رو میکنند.
پس ما رم حداقل رو برای بازی کم کم باید ۶ گیگ و در حالت بهتر ۸ گیگ و ۱۲ گیگ در نظر بگیریم.

جمع بندی: در سال ۲۰۱۵ رم ۲ گیگ برای یک سیستم نو تا حد زیادی توجیه پذیر نیست (مگر محدودیت بودجه شدید) . اگر سیستم به روز میخواهید داشته باشید ۴ گیگ و ۸ گیگ رم حالت حداقل و معمول مشخصات یک سیستم روز هستش.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA