میزان فروش فیلمهای سینمای ایران

فيلم سينمايي «عيار 14» به كارگرداني «پرويز شهبازي» در پايان هفته اول اكران خود از مرز 40 ميليون تومان گذشت.
«عيار 14» اكران خود را از هفته گذشته آغاز كرده بود كه تنها در دو روز توانسته بود 10 ميليون تومان فروش كند و با پايان تعطيلات ايام سوگواري ماه صفر عملا اكران جدي اين فيلم به هفته جاري موكول شده بود كه در عرض سه روز گذشته توانست 30 ميليون تومان فروش كند تا به رقم كلي 40 ميلون تومان در عرض يك‌هفته دست يابد.
«عيار 14» روز گذشته بيش از 8 ميليون تومان فروش داشته است.
سال گذشته «عيار 14» يكي از فيلم‌هاي برگزيده منتقدان سينمايي در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر بود و از سوي داوران جشنواره نيز «سيمرغ بلورين جايزه ويژه هيأت داوران»‌ را به دست آورد.
بنا به گزارش فارس، در اين فيلم «محمدرضا فروتن» و «كامبيز ديرباز» نقش‌هاي اصلي را بازي مي‌كنند و پوريا پورسرخ، مهشيد افشار‌زاده، مينا ساداتي و بهرنگ علوي ديگر بازيگران آن هستند.

* عبور «هرشب تنهايي» از مرز 320 ميليون
بر اساس اين گزارش، همچنين فيلم سينمايي «هر شب تنهايي» به كارگرداني «رسول صدرعاملي» همچنان به فروش مطلوب خود ادامه مي‌دهد و همين موضوع باعث شده است تا اكران «شب» ديگر ساخته صدرعاملي به تعويق بيفتد.
به گزارش فارس، «هر شب تنهايي» شب گذشته بيش از 6 ميليون تومان فروش داشته است تا رقم كلي فروش اين فيلم به بيش از 320 ميليون تومان برسد و با توجه به ميزان استقبال مخاطبان پيش بيني مي‌شود اين فيلم بتواند تا سقف 400 ميليون تومان خود را برساند.
«هر شب تنهايي» با بازي ليلا حاتمي و حامد بهداد، داستان زني است كه با همسرش به مشهد مقدس سفر مي‌كند و به دنبال رفع مشكلاتش است.

*«به رنگ ارغوان»در دو روز از 62 ميليون تومان عبور كرد
فيلم سينمايي «به رنگ ارغوان» به كارگرداني «ابراهيم حاتمي‌كيا» در دو روز اول اكران خود حدود 62 ميليون و 900 هزار تومان رسيد.
«به رنگ ارغوان» سيزدهمين ساخته «ابراهيم حاتمي‌كيا» است كه 5 سال در محاق توقيف به سر مي‌برد و سرانجام در سال جاري از اين فيلم رفع توقيف شد و پس از نمايش در جشنواره فيلم فجر امسال و كسب عنوان بهترين فيلم و كارگرداني، اكران عمومي آن آغاز ‌مي‌شود و از روز چهارشنبه اكران سراسري خود را آغاز كرده كه براساس اعلام سينماداران تمامي سئانس‌هاي نمايش فيلم در سينماهاي نمايش دهنده‌اش با پرشدن ظرفيت كامل همراه بوده است، به طوري كه اين فيلم در رور چهارشنبه 25 ميليون و 700 هزار تومان و در روز پنجشنبه 37 ميليون و 200 هزار تومان فروش داشته‌است.
حميد فرخ نژاد، خزر معصومي، كوروش تهامي، بهناز توكلي، رضا بابك، فرهاد قائميان،‌ نوال شريفي و مزدك رستمي از بازيگران اين فيلم هستند.
اين نسخه، همان كپي جشنواره است و هيچ تغييري نسبت به آن نكرده است.

* «شاعر زباله‌ها»؛ 2 ميليون در دو روز
به گزارش فارس، فيلم سينمايي «شاعر زباله‌ها» به كارگرداني «محمد احمدي» كه اكران خود را از روز چهارشنبه آغاز كرده است، در روز توانسته در 8 سينما، 2 ميليون و 100 هزار تومان فروش داشته است.
«شاعر زباله‌ها» كه پس از 4 سال پروانه نمايش گرفته، داستان رفتگري است كه حين جمع آوري زباله به راز يك زن تنها پي مي‌برد و دنبال راهي است كه از زن حمايت كند.
ليلا حاتمي، فرزين محدث،صابر ابر و محمد اسكندري بازيگران اصلي اين فيلم هستند كه در جشنواره‌هاي خارجي جوايزي را دريافت كرده است.

*«شبانه» 125 ميليوني شد
فيلم سينمايي «شبانه» به كارگرداني «كيوان علي‌محمدي» و «اميد بنكدار» كه اكران خود را در گروه آزاد ادامه مي‌دهد پس از جشنواره با افزايش فروش مواجه بوده است به طوريكه توانسته است فروش خود به 125 ميليون تومان برساند.
خلاصه داستان اين فيلم به شرح زير است: اين فيلم با تكنيكي كه كم‌تر در فيلم‌هاي ايراني ديده شده داستان دختري به نام شبنم را روايت مي‌كند كه همراه دو دوستش، ساناز و خاطره به قصد گذراندن شبي خوش از خانه خارج مي‌شوند اما اتفاق ناگواري كه براي برادرش روي مي‌دهد، حوادث تازه‌اي را براي او و دوستانش رقم مي‌زند كه …
هديه تهراني، كوروش تهامي، كمند اميرسليماني، ستاره اسكندري، آتيلا پسياني، بهاره رهنما، حميدرضا پگاه، اميرحسين صديق، انوشيروان فاطمي از بازيگران فيلم هستند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *