12 قدم برای شاد زیستن :دی

1 – ياد بگيريد كه احساساتتان را تخليه كنيد. احساسات خود را سركوب نكنيد و به درون خود نريزيد.

 اندوه‌هاي خود را با آدمي قابل اطمينان مطرح كنيد. به خاطر داشته باشيد كه احساساتي كه بيان شده‌اند ديگر به همان اندازه گذشته ناخوشايند نيستند.

2 – از مقايسه خود با ديگران و تحسين ارزش‌هاي آنها و تحقير آنچه خود داريد بپرهيزيد.

3 – به جنبه معنوي زندگي‌تان توجه كنيد و آرام باشيد.

4 – تمرين كنيد كه مثبت و اميددهنده باشيد. هر گاه واژه‌اي اميدواركننده به ديگران اهدا مي‌كنيد نه تنها احساس بهتري خواهيد داشت بلكه شخصيت مثبت خود را نيز قوام بيشتري خواهيد بخشيد.

5 – آرام باشيد. شما مي‌توانيد به وسيله كتابهاي مختلف، نوار، برنامه‌ها و كلاس‌ها و ابزار ديگر، آرامش يافتن را بياموزيد. آرامش، توان ذهني‌تان را بهبود مي‌بخشد. به سلامت جسمي‌تان كمك مي‌كند و احساسات خوشايد را جايگزين اضطراب و تنش‌هاي دروني‌تان مي‌كند.

6 – زماني را براي بازي در نظر بگيريد. به خاطر داشته باشيد كه بازي، فعاليتي است كه صرفاً‌ به خاطر حس خوبي كه به شما مي‌دهد به آن مي‌پردازيد. به خودتان يادآوري كنيد كه استحقاق صرف وقت براي بازي و تفريح را داريد.

7 – اگر در محيط كار،‌ جاي شايسته‌اي نداريد، شغل‌تان را تغيير دهيد. اما ابتدا خوب بينديشيد كه آيا واقعاً‌ اين كار شماست كه آزاردهنده است يا نگاه مردم نسبت به آن، باعث ايجاد حس حقارت در شما شده است. به جاي جنبه‌هاي آزاردهنده، به چيزهاي خوبي كه در شغل‌تان هست فكر كنيد. به خاطرداشته باشيد هر شغلي ممكن است داراي جنبه‌هاي نه چندان مطلوب باشد.

8 – به عضلاتتان ورزش دهيد، به پياده‌روي برويد و دوچرخه سوار شويد. اتومبيل را به جاي جلوي در خانه، كمي دورتر متوقف كنيد. براي تمرين و ورزش حتماً‌ لازم نيست لباس‌هاي رنگارنگ تن‌تان كنيد يا عضو يك باشگاه ورزشي شويد.

9 – نه گفتن را بياموزيد. هر چه پاسخ منفي به انتظارها و درخواست‌هاي نامعقول ديگران برايتان آسان‌تر شود، احساس عزت نفس‌تان افزايش خواهد يافت. زماني هم كه به تقاضاهاي معقول پاسخ مثبت مي‌دهيد، هم در مورد خودتان و هم در مورد طرف مقابلتان احساس بهتري خواهيد داشت.

10 – لبخند را فراموش نكنيد، به خصوص به خودتان. به نكات مثبت دنياي اطرافتان نگاه كنيد. راحت باشيد و گاهي كارهاي «غيرعاقلانه» و كاملاً‌ غيرمنتظره انجام دهيد.

11 – با چند نفر كه بتوانيد روي حمايت عاطفي آنها حساب كنيد، گروه‌ كوچكي تشكيل دهيد و ميان خود همفكري و توافق ايجاد كنيد. هر گاه از شما خواسته شد  كمك‌هاي مشورتي خود را به ديگران ارائه كنيد. نخستين گام براي اين كار آن است كه بدون قطع صحبت ديگران، به دقت به آنها گوش دهيد.

12 – از حق انساني خود دفاع كنيد. اجازه ندهيد ديگران تحقيرتان كنند. وقتي آدم‌ها چنين مي‌كنند معني‌اش اين است كه از شما انتظار بي‌نقص بودن دارند و خب، اگر شما آنها را سرجايشان بنشانيد ممكن است دلخور هم شوند!


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “12 قدم برای شاد زیستن :دی”

  1.  نیم‌رخ
    ناشناس

    سلام .
    مرسی. چقده قشنگ و دل نشین و راه نمایی کننده هست .من که لذت بردم و استفاده کردم. پیروز و بهروز و شاد و سلامت و هر چی که دوست داری باشی دوست ناشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *