مرثیه ای برای یک رویا!

پرده اول : یک باخت خیلی کم اهمیت و نزدیک به قهرمان جهان! در یک مسابقه اینترنتی کاملا بی اهمیت . قهرمان جهان تو اون مسابقه از علیرضا به عنوان یک آدم باهوش یاد میکنه.

پرده دوم : یک مسابقه غیر رسمی اینترنتی دیگه با قهرمان حال حاضر مسابقات فیشر رندوم که طی اون مسابقه این قهرمان از علیرضا که اون زمان ۱۴ سالش بوده میبازه و از اون به عنوان یک متقلب یاد میکنه!

پرده سوم: یک پیش بینی خیلی ساده که این پسر معمولی نیست و قطعا در آینده نزدیک قهرمان بلامنازع ایران خواهد بود!

پرده چهارم:پیشرفت قابل ملاحظه در رقابتهای رسمی و غیر رسمی! کسی از بازیکنان حرفه ای شطرنج اینترنتی نیست که علیرضا رو نشناسه ! اما در کمال خنده داری خیلی ها در ایران نمیشناسنش!

پرده پنجم : مسابقات برق آسای روسیه ۲۰۱۸ که علیرضا نفر ششم این مسابقات میشه و تو این مسابقات برای اولین بار با قهرمان جهان هم روبرو میشه!

پرده ششم :علیرضا به نزدیکی رکورد دست نیافتنی ایران یعنی ریتینگ ۲۷۰۰ میرسه اما در کمال بدشانسی به یک اسراییلی میخوره و انصراف میده از بازی. سایت معروف chess.com شروع به جو سازی و دروغ پردازی علیه این عمل علیرضا میکنه و طوری جریان رو جلوه میده که این داستان از قدرت علیرضا خارج بوده و تصمیم شخصی اون نبوده! در کمال خونسردی هم خبرگزاری های با فکر ما این خبر رو به راحتی گذر میکنند و دقت نمیکنن این بچه هنوز ۱۵ سالشه و حمایت خاص نیاز داره.

پرده هفتم:علیرضا از ریتینگ ۲۷۰۰ عبور میکنه ! . در مسابقات جهانی مقابل نفر سوم جهان دو مساوی ارزشمند رو میگیره اما صدا و سیما این تقابل و امتیاز گیری رو در حد یک شطرنج باز چینی به پایین میکشه . نه تشکری و نه تقدیری و ……

پرده هشتم:علیرضا به طرز عجیبی به یکی از مهمترین مسابقات جهانی دعوت میشه . این دعوت به نظر غیر عادی میاد چون مسیر طبیعی برای این دعوت وجود نداشته .علیرضا تا چند روز دیگه باید در برابر قهرمان جهان و نفرات برتر دنیای شطرنج بازی کنه.

پرده نهم: علیرضا از ایران میره اما پرچم رسمیش هنوز ایرانیه . اون به فرانسه میره و کم کم داره سبک یک بچه شمالی ساده رو فراموش میکنه . اون داره مثل بلبل انگلیسی صحبت میکنه و مثل یک استریمر حرفه ای با هواداراش ارتباط برقرار میکنه.

پرده دهم:فدراسیون به دلیل ملاحظاتی از فرستادن شطرنج بازان آقا به مسابقات برق آسای روسیه که یک فرصت خاص برای هر شطرنج بازیه که احتمالا بتونه با برترینهای دنیا بازی کنه رو از بازیکنان میگیره.

پرده یازدهم : همه در شوک خبر تغییر پرچم علیرضا به فیده هستن و از ده پرده قبل نه خبر دارند و نه دوست دارند خبر داشته باشند.

من شخصا هیچ حقی برای علیرضا تو این کارش قایل نیستم . اما مشکل فقط خود علیرضا و بی غیرتی به ملیتش نیست! .مشکل جای دیگه هم هست و ما در پی رفع مشکل نیستیم!


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA