کرونا بدون بازگشت

حالا یکم کلی میگم که کرونا واقعا خیلی از مشکلات اقتصادی رو به خیلی از صنف ها وارد کرد . در مضراتش واقعا شکی نیست . اما کرونا میتونه سبک زندگی ما ادمها رو کمی اصلاح کنه . عروسی ها و عزا ها رو میشه تو قبل از کرونا و در زمان کرونا مقایسه کرد . اینکه میشه چیزهای خیلی اضافی سنتها رو کنار گذاشت و به اصل داستان پرداخت و دید که چقدر همه چیز میتونه ساده و در عین حال با کیفیت باشه.

و اما بعد از کرونا

درست تو هفته سوم که حال ادم جا میاد کم کم و به این فکر میکنه که چه لحظات و فکرهایی رو پشت سر گذاشته میتونه یک فرصت باشه و میتونه هم یک تکرار باشه.

کرونا این زمان رو به هر آدمی میده که اگر زنده از مرحله ی مریضی رد شد به این فکر کنه که اشتباهات گذشته رو تکرار نکنه و تو خودش به هر شکلی تغییر ایجاد کنه.

یک عده هم میتونن همون آدمهای تکراری و خسته کننده زمان قبل کرونا باشند . با همون اشتباهات و بعد از کرونا هم همه اشتباهاتشون رو تکرار کنند.

هر آدمی طبیعتا نقایص رفتاری میتونه داشته باشه که خوب اگر به یک باره شب بخوابه و صبح بیدار بشه و اینقدر تغییر کنه ممکنه دور و بری ها یکم به عقلش شک کنند.

اما تو دوران قرنطینه فرصت تنها بودن ، این اجازه رو میده که تغییر کنی و اشتباهات قدیم رو تکرار نکنی.

اگر خطایی داشتی سعی کنی تصحیحش کنی . اگر نقصی داشتی برطرف کنی ، اگر کارهای متفاوتی تو زندگیت میخواستی انجام بدی اما فرصتش رو پیدا نمیکردی ، بعد از کرونا همه چیز میتونه ممکن باشه.

نقطه عطف زندگی یکیش میتونه همین سالم در اومدن از کرونا باشه . میتونی بفهمی که هر چقدر برای نفس کشیدن و حرف زدن خداروشکر کنی کافی نیست . داری حرف میزنی و نفس میکشی و لازم نیست دستگاه اکسیژن چند میلیون بهت وصل باشه تا نفست سر جاش باشه.

اگر از دست کرونا سالم در اومدی ، قدر این نقطه عطف رو بدون! شاید همین یک فرصت باشه.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA