تفاوت ۲۰۶ و ۲۰۷

به گزارش ایسنا، اوستا گودرزی ـ عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت – با بیان این مطلب افزود: سطح تکنولوژی پژو۲۰۷آی پایین‌تر از پژو ۲۰۷ بوده و این خودرو همان ۲۰۶ پلاس است.وی افزود: پلت فرم پژو۲۰۷آی همان پلت فرم ۲۰۶ بوده و تنها بخشی از بدنه آن تغییر کرده و شبیه ۲۰۷ شده است.
او با بیان این‌که ابعاد و اندازه فاصله محورهای پژو۲۰۷آی با پژو۲۰۶ انطباق داشته، ولی با پژو۲۰۷ نمی‌خواند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال فاصله دو محور در خودرو پژو ۲۰۷ واقعی ۲۵۹۰ میلی‌متر، اما در پژو ۲۰۶ برابر با ۲۴۴۳ میلی‌متر است و فاصله دو محور اعلام شده برای پژو۲۰۷آی نیز ۲۴۴۳ میلی‌متر و منطبق با پلت‌فرم پژو۲۰۶ است.
این مدرس دانشگاه درباره تاریخچه تولید پژو۲۰۶ پلاس گفت: شرکت پژو فرانسه در سال ۲۰۰۸ در سایت برزیل ۲۰۶ فیس لیفت را با تغییراتی در بدنه به عنوان پژو ۲۰۷ برزیل تولید و در بازارهای آمریکای جنوبی، مکزیک، اروگوئه و آرژانتین تحت عنوان ۲۰۷ کامپکت عرضه کرد که در آن زمان این کار با اعتراض‌هایی روبه‌رو شد که این خودرو اصالت و تغییرات لازم برای تغییر نام تجاری از ۲۰۶ به ۲۰۷ را ندارد که به دنبال آن پژو با عقب‌نشینی، همان خودرو را تحت عنوان ۲۰۶ پلاس در فرانسه تولید کرد.
وی افزود: پس از آن پژو در سال ۲۰۰۹ پژو۲۰۷ برزیل را در فرانسه تحت عنوان ۲۰۶ پلاس برای بازارهای اروپای شرقی به عنوان رقیب خودروهایی همچون رنو لوگان عرضه کرد. پژو ۲۰۷آی تولیدی در ایران نیز همان پژو۲۰۶ پلاس است که تنها بخشی از بدنه آن تغییر کرده و سطح تکنولوژی و مکانیک آن بسیار پایین‌تر از پژو ۲۰۷ واقعی است.
گودرزی درباره تفاوت‌ پژو۲۰۷ عرضه شده در بازارهای اروپا با پژو۲۰۶ گفت: پلت فرم متفاوت، تفاوت در تکنولوژی موتور، به کارگیری فرمان الکتریکی، بهبود سیستم تعلیق و ارتقای سطح ایمنی خودرو از جمله تفاوت‌های این دو مدل خودروست.
وی خاطرنشان کرد: تمام اطلاعات مربوط به پژو۲۰۶ پلاس و پژو۲۰۷ حتی در سایت‌های عمومی همچون ویکی پدیا نیز به صورت مستند موجود است.


منتشر شده

در

,

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

6 پاسخ به “تفاوت ۲۰۶ و ۲۰۷”

  1. مهدی206 نیم‌رخ

    ایشالله هر چی ۲۰۷ اینا بیرون بدن به سرنوشت ۴۰۵ های معلوم الحال دچار بشن!

    1. حاجی نیم‌رخ

      وا چه خشن:-/

      1. Sagar نیم‌رخ

        I was so confused about what to buy, but this makes it udenrtsandalbe.

  2. ریاضی نیم‌رخ
    ریاضی

    It’s actually a great and useful piece of info. I am satisfied that you just shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA