سیمز ۳ در راه است

دو سال است که یک گروه بسیار حرفه ای مشغول طراحی شماره بعدی The SIMS هستند. با اینکه اخبار مربوط به انتشار۳ The SIMS در سال ۲۰۰۹ تازه منتشر شده، اما بیش از دو سال گروه روی آماده‌سازی قسمت های مختلف بازی کار کرده اند. چند گروه روان شناس و جامعه شناس مشهور هم با تیم بازی سازی همکاری نزدیک داشته اند تا هرچه بیشتر این بازی تبدیل به یک شبیه سازی روابط انسانی و اجتماعی بشود.

بازی تغییرات زیادی نسبت به شماره های قبلی خواهد داشت. خودتان را آماده دیدن چیزهایی بکنید که فکرشان را هم نمی کردید! برای شروع از حرکت داشتن زندگی در طول همه لحظات بازی نام می بریم. پیش از این وقتی به سراغ یک خانواده سیم خاص می‌رفتید، زمان برای دیگر خانواده ها متوقف می شد و اگر به آنها توجه نمی کردید، ممکن بود فرزند اول شما به دانشگاه برسد در حالی‌که فرزند همسایه که همسن او بوده، هنوز در دبستان مشغول تحصیل باشد. اما در۳The SIMS دیگر اینطور نیست. در همه لحظات بازی، صرف نظر از اینکه شما چکار می کنید، زندگی جریان دارد و سیم ها با هم تقابل می کنند.

بازی در این شماره بیشتر حول و حوش جامعه می‌چرخد تا خانواده و فرد. ممکن است یک روز تعطیل با خانواده تان بیرون شهر بروید و از بخت بد رئیس تان را هم آنجا ببینید. این ملاقات بسته به شخصیت افراد می‌تواند اثر مثبت یا منفی داشته باشد. این قابلیت بسیار بزرگ و غیرقابل تصور برای یک بازی، بدون دستکاری کردن در مکانیک پایه ای The SIMS امکان پذیر نیست. زیرا اگر قرار باشد سیم ها به حال خودشان رها شوند و کسی به آنها توجه نکند، ممکن است تخت شان را خیس کنند یا آشغال ها را بیرون نبرند. قرار است در۳ The SIMS  موتور بازی با توجه به خصوصیات هر فرد، کارهای روزمره اش را برای او انجام بدهد.

هشت بخش اخلاقی هر سیم که در شماره های قبل پایه زندگی او را تشکیل می داد، در این قسمت به سه تقلیل پیدا کرده اند. البته سیم ها هنوز احتیاجی به حمام کردن، نظافت، خوردن و این چیزها دارند اما دیگر مانند قبل خطی برای نظافت یا روابط اجتماعی و غیره وجود ندارد و همه چیز پشت پرده توسط موتور پایه بازی کنترل می شود.

خلق و خوی سیم ها در این شماره توسط یک جور عامل خارجی به نام  Moodlet  تغییر می کند. مثلا اگر سیم شما زیر باران خیس شود یا به او خبر برسد که مادرش فوت کرده، بازی یک نوع «حال گرفتگی» به او اختصاص می دهد که روی کارهای روزمره او تاثیر خواهد گذاشت. از طرف دیگر اتفاقات خوشایند باعث می شوند سیم شما «حال خوش» داشته باشد.

به زبان ساده تر، این حال گرفتگی و خوش حالی مانند باف های یک بازی نقش آفرینی مانند دنیای وارکرفت هستند که کاراکتر شما را در برابر مسموم شدن یا خوابیدن حفظ می کنند.

سیستم «رویاها» و «پیمان ها» یا Dreams  Promises دو مولفه جدید بازی ۳ The SIMS هستند. سیم های شما حالا می توانند رویا و آرزوهای مختلف در سر بپرورانند و اگر به آن ها قولی بدهید، عمل کردن به آن قول باعث تاثیر مثبت در روحیه آنها می شود (فعلا عمل نکردن به قول ها نتیجه منفی ندارد). سومین مولفه کنترل کننده رفتار سیم ها، «فرصت ها» یا Opportunities است. با اضافه شدن این مولفه پیچیده، شما می توانید تاثیر مستقیم در روند پیشرفت آنها در شغل هایشان داشته باشید، چیزی که در شماره های قبلی اصلا امکان نداشت.

اخلاق هر کاراکتر در۳ The SIMS  یک بعد اتفاقی هم دارد. یک سری پارامترهایی در مورد هر سیم وجود دارند که بازی آنها را به صورت اتفاقی انتخاب می کند ولی در طول عمر هر نفر برای او ثابت می مانند. این پارامترها کاری می کنند که سیم همیشه یک نوع غذا را بیشتر دوست داشته باشد، رنگ مورد علاقه اش مشخص باشد و به یک ورزش خاص علاقه نشان بدهد.

در مجموع می توان گفت این پارامترهای اتفاقی «سلیقه» های هر فرد را تشکیل می دهند. این دقت در شخصیت پردازی و شبیه سازی رفتار انسانی واقعا مانند یک معجزه است.

تاریخ انتشاری برای ۳ The SIMS مشخص نشده و بازی هنوز جای کار زیادی دارد. این پیش نمایش تنها اطلاعات اولیه ای در مورد بازی بود که منتشر شده و هنوز در انتظار اطلاعات بیشتر هستیم. امکاناتی از قبیل قابلیت دخالت مستقیم بازی کننده در زندگی سیم ها (مانند بازی سیاه و سفید) در۳ The SIMS  وجود دارند که به نقش واقعی آنها هنوز اشاره نشده است.

لینک مطلب: http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100939403945

Share

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *